יום שלישי, 22 בספטמבר 2015

עורך דין גירושין - הסדרי ראייה



ההסדרים הקובעים את משכי השהות של הילדים אצל ההורה שאינו המשמורן בעקבות גירושין קרויים הסדרי ראייה. קביעת הסדרי הראייה מתבצעת ע"י שני בני הזוג בתיווך של עורך דין גירושין מנוסה, ובמקרים אחרים, בבתי המשפט. להלן מספר שאלות ותשובות בנושא הסדרי הראייה, המהווים את מרכזו של כל הסכם גירושין או פסק דין בנושא.

כיצד נקבעים הסדרי הראייה? 

הדרך הטובה ביותר לקביעת לוחות הזמנים בהם ההורה שאינו המשמורן ישהה בנוכחות ילדיו היא תוך שיתוף פעולה מלא בדגש על טובת הילדים. עורך דין גירושין מקצועי ומנוסה ידע לאפיין את צרכי שני ההורים והמגבלות שלהם מחיי היום יום ועל פיהם לקבוע את ההסדרים הנוחים ביותר. במקרים אחרים, בהם אין הסכמה הדדית, יעבור הנושא להחלטת בית המשפט.

האם תמיד האם מקבלת משמורת על ילדיה?

ברוב המקרים מקבלת האם למשמורתה את הילדים ואילו האב זוכה להסדרי ראייה. אלא, שישנם מקרים מסוימים בהם הסדרי הראייה נקבעים עבור האם ולא האב, שהופך משמורן כמו במקרה של בעיות נפשיות/בריאותיות/סוציאליות חמורות של האם או כאשר היא מוותרת על המשמורת מרצונה. כמו כן, תמיד כדאי לבחון את האפשרות למשמורת משותפת ולקבוע הסדרי ראייה עבור שני ההורים.

מה עושים במצב של אי עמידה בהסדרי הראייה?

הצד שאינו המשמורן רשאי לראות את ילדיו בהתאם למה שנוסח ונקבע. העיקרון שם דגש על המילה "רשאי" ואין בכך חובה חוקית, אלא מוסרית בלבד, למען הילדים. יחד עם זאת, עורכי דין רבים מוצאים את עצמם מטפלים גם בפניות של אבות שאינם משמורנים בטענה שהצד המשמורן "מחבל" בהסדרי הראייה ומונע את קיומם בפועל. במקרים שכאלו יש לפנות לבית המשפט או לפתור את הסכסוך ע"י גישור.

ומה הדין במקרה מעבר דירה של המשמורן?

מעבר דירה למקום מרוחק יותר של ההורה המשמורן אינו מבטל את הסדרי הראייה. במקרים בהם חלה החמרה משמעותית ביכולת של מי שאינו המשמורן לראות את ילדיו ע"פ ההסכם, יש לפנות לעורך הדין לייצוג בבית המשפט, על מנת להוכיח את הטענה ואף למנוע את מעבר הדירה בפועל.

הסדרי הראייה כמעט ואינם ניתנים לשינוי, אלא אם מדובר בסיבה מוצדקת. על כן, יש לנסח אותם היטב כבר בשלבים הראשונים של תהליך הגירושין ולפנות אל עורך דין גירושין מקצועי ומנוסה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה